Tarot Norges hjemmeside TAROT NORGES FORUM
NYREGISTRERING: Ikke fyll ut noe nedenfor det røde feltet i registreringsskjemaet, ellers vil det bli tolkes som spam og registreringen mislykkes. Profilinformasjon kan tilføyes etter at brukeren er opprettet.

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   RegistrerRegistrer 
 ProfilProfil   Private meldingerPrivate meldinger   Logg innLogg inn 

valg av kortstokk og bøker for nybegynner

Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Nybegynnerspørsmål
Les forrige tråd :: Les neste tråd  
Forfatter Beskjed
Tina
1 stjerne
1 stjerne

InnleggSkrevet: onsdag 14 juli 2010, 21:11    Emne: valg av kortstokk og bøker for nybegynner Svar med sitat

Hei Smile

Jeg er helt ny her inne og er ikke vant til å skrive på et forum så jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer, så beklager hvis jeg spør om noe som er svart på flere andre steder her inne Razz

Jeg har nettopp fått interesse for tarotkort (har før brukt englekort), men vet ikke helt hvilke kort eller hvilke bøker som er greie for en nybegynner å bruke. Kan noen anbefale bøker/kortstokk? Og eventuelt hvor jek kan kjøpe dette?

Med vennlig hilsen Tina Very Happy
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post
Amy
4 stjerner
4 stjerner

InnleggSkrevet: onsdag 14 juli 2010, 21:54    Emne: Re: valg av kortstokk og bøker for nybegynner Svar med sitat

Hei Tina, hjertelig velkommen til Tarot Norge! Very Happy
Da jeg begynte med tarot kjøpte jeg en stokk med Rider-Waite Tarot helt makne til dem du ser i linken her. De bruker jeg den dag i dag, selv om jeg etterhvert har skaffet flere forskjellige tarotstokker. Det er en god stokk for så vel nybegynnere som den mer erfarne tarotist. Du kan se dem på denne linken:
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/rider-waite

Du kan også få disse kortene på norsk, og du får kjøpt dem hos bl.a. Tanum, og Tanum.no (nettbutikk og bokhandlene deres).
De norske kortene kan du se her:
http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=8292455000

Flere typer av dem på engelsk ser du her:
http://www.tanum.no/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=Rider-Waite+Tarot+&title=Rider-Waite+Tarot+&fromproduct=False

Til kortene brukte jeg den store boken om tarot av Jane Lyle, en stor, rød bok som jeg synes er veldig grei til å begynne med. Den ser du her:
http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=8204128509

Men det sies at du skal velge den stokken med tarotkort som tiltaler deg, så hvis det er en stokk du føler deg trukket til kan det være den stokken som er riktig for deg. Så dette får du kjenne litt på selv. Gå gjerne innom en bokhandel eller en alternativ butikk som selger kort og se litt på de forskjellige kortene hvis du har muligheten til det.

Lykke til og fortell gjerne hvilke kort du kjøpte til slutt! Smile
Tina
1 stjerne
1 stjerne

InnleggSkrevet: onsdag 14 juli 2010, 23:40    Emne: tusen takk :) Svar med sitat

Takk for svaret! Very Happy

Her var det jo mye jeg må sjekke ut, kjempeflott Smile Jeg skal si ifra når jeg har funnet en stokk og kommet i gang, gleder meg!

Mvh Tina
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post
Katharina
5 stjerner
5 stjerner

InnleggSkrevet: mandag 26 juli 2010, 23:36    Emne: Svar med sitat

lykke til=)
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
Vis innlegg fra:   
Ny tråd   Svar på tråden    Tilbake til forsiden -> Nybegynnerspørsmål Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 2 timer
Side 1 av 1

Gå til:  
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger

phpBB.no - Norsk phpBB support